Az EHI Retail Institute olyan partnerekkel együttműködve, mint a mint az Adobe és a Salesforce, új útmutatót tett közzé, amelynek címe “CO2-hatékony marketing a kiskereskedelemben”. Az útmutató tizenkét különböző marketingtevékenység által generált szén-dioxid-kibocsátást vizsgál és ajánlásokat tesz a környezeti hatások csökkentésére.

Az egyik legfontosabb megállapítás kiemeli, hogy a digitális marketing nem feltétlenül fenntarthatóbb mint a nyomtatott sajtó.

Egy hírlevél kiküldése 1000 ügyfélnek körülbelül 43 g CO2-kibocsátást okoz, ami megegyezik 0,3 kilométer megtételével egy benzin-üzemű autóval. Ezzel szemben egy rádió reklámot ugyanahhoz a közönséghez eljuttatni körülbelül 23 g CO2-t, ami egy 0,1 km-es autóútnak felel meg.

A tanulmány a nyomtatott reklámok környezeti költségeit is vizsgálja. Egy 16 oldalas A4-es nyomtatott szórólapnál a kibocsátás 83,4%-a származik a papír szállításából és feldolgozásából, a fennmaradó kibocsátás a nyomtatásból és a terjesztésből. A szén-dioxid lábnyom csökkentéséhez többek között az újrahasznosított papír használatát és a szállítás optimalizálását javasolják.

A nyomtatási ágazat sokat foglalkozik a társadalmi elvárásokkal, és sokat kűzd számos nehézséggel, a folyamatosan változó jogszabályokkal, a „digital-first” politikával, és a tudatosság hiányával. A különböző marketingtermékek szén-dioxid lábnyomának pontos kiszámítása alapvető fontosságú, hogy össze lehessen hasonlítani a hatékonyságokat.

Egy nemrégiben az Egyesült Királyságban végzett Thinkbox tanulmányból kiderül, hogy a nyomtatott reklámok hozzák a legmagasabb ROI-t, megelőzve a televíziós és az audios eléréseket. A kutatás rámutat, hogy a nyomtatott reklámok gyakran alulértékeltek a reklámmixben.

Bővebb infok: https://www.ehi.org/presse/der-werbe-footprint/