A FIPP (globális, magazinkiadókat tömörítő szervezetet) új vezérigazgatója a kihívásokról, a lehetőségekről, és a Z generációról adott interjút.

A magazine-szektor a jövőben is jelentős akadályokkal néz szembe. Lassan eltűnnek az újságos standok, csökkennek a reklámbevételek, mindezeket nagyrészben a magazinok példányszámának csökkenése okozta.

Az utóbbi időben a fiatalabb közönség, különösen a Z és az Alpha generáció nyomtatott sajtó iránti érdeklődése azonban megújult. Rájöttek, hogy  az olvasási élmény jobb papíron, mint a digitális eszközökön.

A jövőre nézve Alastair Lewis, a FIPP új vezérigazgatója, öt fő irányt emelt ki:

  • A kiadóknak meg kell érteniük közönségüket és prioritásként kell kezelniük, hogy fenntartható üzleti modellel szolgálják ki őket.
  • Bevételi forrásaikat diverzifikálniuk kell. A hagyományos hirdetéseken túl új bevételi forrásokat kell találni, előfizetések, rendezvények és e-kereskedelem formájában.
  • A mesterséges intelligencia használata egyszerre jelent kihívásokat és lehetőségeket is. Lewis bátorítja a kiadókat, hogy használják ki a mesterséges intelligenciát a közönség jobb megismerésére és a célzottabb tartalomszolgáltatásra.
  • A globális lehetőségek keresésével a határokon átnyúló partnerségek egyre gyakoribbá válnak, ez lehetőséget ad a kiadóknak új piacokon való terjeszkedésre.
  • A környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) elvek várhatóan kulcsfontosságúak lesznek 2024-ben, már most vannak kiadók, akik szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentését határozták meg egyik céljukként.

Bővebb info: https://www.printpower.eu/experts/lewis-new-ceo-fipp-crucial-time-for-magazine-publishers/