A Le Monde digitális kiadásának CO2 kibocsátása meghaladja a papír alapú kiadvány kibocsátását
A karbonlábnyom-jelentés figyelembe veszi a digitális eszközök gyártásának technológiáit és az olvasók szokásait is.
A Le Monde csoporthoz tartozó Courrier International, Le HuffPost, Diplomatique, Télérama, La Vie, valamint egy reklámügynökség (M Publicité) és a VM Magazines leányvállalatait vizsgálták, de a Le Monde „unokatestvér” kiadványának, a L’Obs, kibocsátását is figyelembe vették a CO2 lábnyom meghatározásakor.
Az adatok betekintést nyújtanak abba, hogy a papíralapú, vagy a digitális médiák járulnak-e hozzá nagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátásához. Ha csak a Le Monde-ra összpontosítunk, a napi nyomtatott kiadásra, a honlapra és az alkalmazásokra, a megállapítások nyilvánvalóak: a digitális kiadványok a karbon-lábnyom 62%-át teszik ki, a papíralapú médiák 28%-kal járulnak hozzá lábnyomhoz, a fennmaradó 10% pedig a Le Monde működési folyamatainak tulajdonítható.
Az elemzés arra a következtetésre jutott, hogy a digitális médiák terjesztése energiaigényesebb, ha azonban az egyes terjesztési módok karbon-lábnyomát a Le Monde olvasóközönségéhez viszonyítva vizsgáljuk (pl. szállítás), a nyomtatott példány nagyobb hatással van az üvegházhatású gázok kibocsátására, mint a digitális olvasás.
A Le Monde csoport teljes szénlábnyomának 38%-a a kiadványok digitális olvasásából származik. A csoport digitális tevékenységeinek másik jelentős eleme az adatok felhasználókhoz való eljuttatása, ami a teljes szénlábnyom 10%-a, az adatközpontokban történő tárolás a teljes szénlábnyomnak mintegy 2%-át teszi ki.
A nyomdai előállítás területén a fő kibocsátási tényező továbbra is a papírfelhasználás, amely a Le Monde Csoport szénlábnyomának 24%-át teszi ki. A nyomtatott újságok terjesztése a szénlábnyom mintegy 5%-át teszi ki.