A BookTok ajánlások a TikTok-on jelentősen növelik a könyvesboltok eladásait

A könyvesboltok világszerte jelentős fellendülésről számolnak be, a könyveladások a világjárvány óta emelkednek. Ezt a fellendülést a TikTok új trendjének tulajdonítják

A fellendülést a TikTok új trendjének tulajdonítják, amely a Z generációt ösztönzi több olvasásra a "BookTokkers" - bloggerek - ajánlásai révén, akik a TikTok-on osztják meg kedvenc olvasmányaikat.

A The Telegraph beszámolója szerint a Notting Hill-i könyvkereskedés, amely az 1999-es Nothig Hill című filmben játszott szerepéről híres, nyereségnövekedést tapasztalt, részben a Z-generációt több olvasásra ösztönző TikTok-trendnek köszönhetően.

A világjárvány óta a „The Notting Hill Bookshop” könyveladásai több mint kétszeresére nőttek. A fellendülést annak tulajdonítják, hogy a fiatalabb közönség keresi a "BookTokkers", vagyis a TikTok-on olvasási ajánlásaikat megosztó bloggerek által ajánlott könyveket. A 2022-es év 8,5%-os növekedést mutatott az Amerikai Könyvkiadók Szövetségének jelentése szerint.

A „Waterstones”, az egyik legnagyobb könyvkereskedő is felfigyelt a BookTok hatására: egy nap alatt az eddigi legtöbb előrendelést regisztrálta a "Vasláng" című könyvre, amely Rebecca Yarros "Negyedik szárny" című TikTok-kedvenc könyvének folytatása.

A "#booktok" hashtaget több mint 215 milliárd videóban használták a TikTok-on, elsősorban a fiatal nőket megszólítva. A The Publishers' Association kutatása szerint a BookTok ötből három 16 és 25 év közötti személy olvasási szenvedélyét inspirálta.

A BookTok vezető kedvezménykódokkal és a közelgő könyvkiadványokba való exkluzív betekintéssel járulnak hozzá ehhez a trendhez.

A BookTok hatása túlmutat a legújabb kiadványokon: olyan klasszikus művek, mint Jane Austen "Büszkeség és balítélet" és Donna Tartt "A titkos történelem" című regényei is újból nagy érdeklődésre tartanak számot.

Az egyedi nyelvezetéről ismert BookTok közösség különböző kifejezéseket talált ki, mint például a "spicy" a pikáns és romantikus jeleneteket tartalmazó regényekre, valamint rövidítéseket, mint például a "TBR" (elolvasandó) és a "DNF" (nem fejeztem be).

A TikTok hangsúlyozza a BookTok globális hatását, kiemelve, hogy a bloggerek ajánlásai képesek elősegíteni a műfajok és szerzők felfedezését, növelni a könyveladásokat, és új vásárlókat vonzanak a helyi könyvesboltokba.